فالوده عارفان

حکایت فالوده عارفان

<<علیان مجنون>> می گوید:

روزی به خانه دوستی رفتم٬او برایم فالوده اورد٬به او گفتم :

 این فالوده عالمان است٬دوست داری فالوده عارفان را به تو یاد دهم؟

دوستم گفت اری!

گفتم: عسل صفا٬شکر وفا٬روغن رضا٬نشاسته یقین را

                                                      در دیگ تقوا بریز

اب خوف براّن بیفزا٬

با کفگیر عصمت مخلوط کن وبر اّتش محبت بپز٬

اّنگاه در ظرف فکرت بریز

                              وبا بادبزن حمد خنک کن

                                                                   وبا قاشق استغفار بخور

اگه دوستی به مهمانی این وبلاگ اومد و تکه نخی برا پینه دوزی دلی با خودش هدیه اورد

تا برا جلب رضایت حضرت دوست همچون پرستویی سبکبال این دل شیدایی رو به اون قطب عالم امکان متصل نمود مرا بنده خودش کرده

شب وروزتون سبز

 

نظرات 17 + ارسال نظر
نارسیس سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ق.ظ http://mynest.blogsky.com/

سلام پینه دوز
اشتباها نظر شما و دوست پاییری حذف شد....بخشید.
خیلی زیبا بود
کاش همینطور باشه و ما بتونیم از فالوده عرفان هم به میزان زیاد در زندگیمون استفاده کنیم...مطمئنا بیماری دیابت هم نمی گیریم.

ترنم بهار سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام به پینه دوز مهربونم.
تو که میدونی من فالوده خیلی دوست دارم .کمکم کن تا از این فالوده ی معرفت هم نصیبم بشه .
طرز تهیه ی این فالوده خیلی سخته اما میشه تهیه کنیم .
در مورد اون نوشته که تشکر کردی میخوام بگم قابلی نداشت حرف دلم بود .(چشمک).
سایه ات مستداممممممممممممممممممممممممممممممممممم .دلت شادددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد. شب و روز تو هم سبز .
فعلا بابای .
ارادتمند شما ترنم

دوست پاییزی سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام پینه دوز عزیزم
طرز تهیه ی چه فالوده ی خوشمزه ای رو دادی..خدا کنه از پس دست کردنش بر بیایم..
ما کوچیک شما و همه ی پینه دوزای دیگه هم هستیم..
اون پینه دوز اصلی رو منظورم بودا..

ساحل افتاده سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:42 ب.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام پینه دوز بزرگوار
اولش به یاد فالوده شیرازی افتادم!
اما بعد.....
خیلی جالب بود...
کاش ما هم.....
از تکه نخ گفتین بدونین که ما همیشه به دنبال یافتن سر نخ به این فضای مقدس میایم.
قابل بدونین و سر نخ رو معرفی بفرمایین که سخت محتاجیم.

ماهی خانوم چهارشنبه 23 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ق.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلاااااااااااااام عموووووووووووووووو جوووووووووووونم!
حال شما؟! خوبین؟! دلم براتون یه ریزه شده بود(البته با اجازه ی ترنم خانومی!!) وای متن فوق العاده ای بود! کاشکی خدا یاریمون کنه بتونیم از پسش بر بیایم.
خیلی خیلی ممنونم که توی این مدت به وبلاگ من اومدین. باعث مباهاته دیدن نظرتون تو وبلاگم.
شاد شاد باشین
(چندتا شکلک مورد دار!!!)

الهه عشق پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ب.ظ http://elaahe686.blogfa.com

سلام پینه دوز عزیزم
شما مثل یکی از استادهام می مونید
هروقت میام به وبلاگتون یاد ایشون میافتم
پست بسیار عالی بود
خیلی ارزنده بود
واقعا لذت بردم
اینجا کامنت خصوصی نداره
میخواستم در مورد کامنتی که قبلا برام گذاشته بودید یه چیزی بگم
راستش اون موقعی که کامنت شما رو خوندم میخواستم همون روز براتون کامنت بگذارم
ولی سرعتم خیلی پائین بود و نشد
گفتم فرداش میگذارم ولی متاسفانه مشگلی برام پیش اومد که نتونستم بیام تو نت تا دیشب
حالا امروز اومدم بهتون بگم کامنتتون خیلی تکونم داد
یه لحظه احساس کردم شما مادرم رو می شناسید
راستش من دو تا مامان دارم
اولی دیگه نیست . دومی هم دو ساله و چند ماه که می شناسمش ولی یه اتفاق باعث شد از هم دور شیم با اونکه تا بحال ندیدمش ولی خیلی دوسش دارم
نمیدونم چرا اینطوری شدو از هم دور افتادیم
شاید من اشتباه کردم و ... شاید هم اون نمیخواد دیگه دختری به اسم بهار داشته باشه ! نمیدونم !
اینکه گفتید به پاش بیافت چون مادره و ارزشش رو داره دلم لرزید انگار از زبون اون بود انگار اون بود که بهم میگفت اشتباه از تو بوده و اگر برگردی هنوزم توی قلبم جا داری !
به غیر از این حرفها اینطور که متوجه شدم شما هم مثل پدرم هستید و احساس میکنم خیلی بهش نزدیکید
پستی که توی وبلاگ ترنم بهار خوندم و تبریک گفته بود روز جانباز و ... البته نمی تونم دقیق بگم منظورمو امیدوارم ته حرفهامو متوجه بشید
ببخشید که سرتونو درد آوردم
خیلی خوشحالم که یه استاد خوب و بزرگوار اینجا توی محیط مجازی دارم
همین خودش کلی سعادته
خیلی خوشحال میشم وقتی کامنت شما رو می بینم
برام خیلی با ارزشه
خیلی زیاد
شاد وسلامت باشید
به دختر گلتونم سلام برسونید
مرسی

-;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@



الهه عشق پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:39 ب.ظ



-;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@



***بهار-فرشته معصوم*** یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:22 ب.ظ http://www.sinlessangel.blogsky.com

سلام پینه دوز.
همیشه شرمندم می کنی.
با حرفای دلم به روزم .شرمده دیر شد.
با آرزوی بهترینها:بهار

سیدحسین ف یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:09 ب.ظ http://h-fatemi.blogfa.com

دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف محبت است- دکتر علی شریعتی
***************************************

اما من وب تو را دوست دارم وتسراف هم نیست

میثم یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام
خیلی خیلی زیبا و پربار بود
وبلاگ زیبایی هم دلرید بعد از این بیشتر سر می زنم
موفق باشید

ماهی خانوم پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام عمو جونم
میبینم کهههههههههه یه رقیب پیدا کردم!!!
عمو جونم زود تند سریع بگید منو بیشتر دوست دارید یا الهه ی عشق رو؟!!!
زود بگید تا از حسادت نترکیدم!

الهه عشق پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ب.ظ http://elaahe686.blogfa.com

سلام عمو پینه دوز
البته اجازه هست به اسم عمو صداتون کنم ؟
من عمو ندارم
شما عموی من میشید ؟
هنوز که پست نزدید !

-;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@

-;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@ -;}@

الهه عشق پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ب.ظ http://elaahe686.blogfa.com

الان کامنت ماهی خانوم اینجا دیدم
اجازه هست جواب ماهی خانوم رو بدم !؟
با اجازه

ماهی خانوم مهربون من جای هیچ کسی رو هیچ وقت نمی تونم بگیرم

هرکسی جای خودشو داره
ایشالله که همیشه عمو پینه دوز سلامت و شاد باشه
مطمئنم برای من و تو کافیه
درسته !؟
دوست دارم ماهی خانوم مهربون
شاد باشی عزیز

عمو جون به روز شدم

دوست پاییزی پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام
بچه های خوب...دخترا دعوا نکنید..پینه دوز انقده دلش بزرگه و مهربونه که جا برا همتون داره که عمو صداش کنین.. :))
تازه برادر زاده هم که فعلا نداره..دیگه حتما خوشحال میشه که شما ها عمو صداش کنین..
ماهی جونم حسادت کار خوبی نیست...عزیزم بیا یه ذره از این فالوده ی عمو پینه دوز بخور بر طرف میشه =))

شاد شاد شاد باشید

دوست پاییزی پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:02 ب.ظ

میبینی پینه دوز
این بچه ها واسه آدم حواس نمیزارن که!
مثثلا اومده بودم تولد امام رضا رو تبریک بگم و برم بخوابم که دیره..

دوست دارم پینه دوز خوبم

ماهی خانوم جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 ب.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلام دوست پاییزی و پینه دوز گلم(عمو و دختر عمو)
دوست پاییزی! تو که منو میشناسی که!
نمیخواااااااااااااااااااااااااااااااااامممممممممممممممم
عمو پینه دوز مال خود خودمه!!!
هرکی عمو میخواد بره پیدا کنه!!
عمو جون تا سه میشمرم اگه نگی کدوممونو بیشتر دوست داری شلیک میکنم !!!
یک
.
.
.
دو
.
.
.
سه!!
.
.
بنگ!!!!!
.
.
میتونین یه سبزی پلو ماهی اساسی بزنین تو رگ!!
شاد باشید

سیدحسین ف جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:06 ب.ظ http://h-fatemi.blogfa.com

سلام.
ساقیا در شب مهتاب, می ناب خوش است
باده ی ناب , به آسایش احباب خوش است
.
شب مهتاب , کسی جلوه ی خورشید ندید
عکس خورشیدمی,اندر شب مهتاب خوش است
.×××××××××××××××××××××××××××××××××
با مطلب جدید: چه کنیم تا در دنیا راحت زندگی کنیم ؟ آپم.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد